Brand Identity & Strategy
onze merkstrategie bepaalt wie je bent, de belofte die je doet en de persoonlijkheid die je uitstraalt. Hoewel uw logo, kleurenpalet en slogan creatieve elementen zijn die uw merk overbrengen, vormen ze er slechts een klein onderdeel van. In plaats daarvan leeft uw merk in elke dagelijkse interactie die u met uw markt heeft:
De beelden die je overbrengt.
De berichten die u op uw website plaatst.
De social media campagnes die je voert.
De manier waarop uw medewerkers omgaan met klanten.
De perceptie van uw klant van u ten opzichte van uw concurrentie.
Het creëren van een gedefinieerde merkstrategie is van onschatbare waarde voor elk bedrijf. Het is essentieel voor producten en diensten die op grote consumentenmarkten worden verkocht en belangrijk in B2B omdat het u helpt zich te onderscheiden van uw concurrentie. Uw merkstrategie brengt uw concurrentiepositie tot leven.
Denk aan succesvolle consumentenmerken als Disney, Tiffany, Coca Cola of Starbucks. U weet waarschijnlijk waar elk merk voor staat. Stel je nu voor dat je concurreert met een van deze bedrijven. Als je een aanzienlijk marktaandeel wilt veroveren, begin dan met een sterke merkstrategie waarmee je ver kunt komen.
Bij VideraVitae analyseren we uw branche aan het begin van onze samenwerking en kijken we of er al een sterk B2B-merk bestaat.
Wanneer u twee bedrijven naast elkaar plaatst, zal het bedrijf dat iets waardevols vertegenwoordigt, het gemakkelijker vinden om klanten te bereiken, aan te trekken, te sluiten en te behouden.
Succesvolle branding creëert ook merkwaarde: het bedrag dat klanten bereid zijn te betalen omdat het jouw merk is. Naast het genereren van omzet, maakt merkwaarde uw bedrijf op de lange termijn waardevoller.
Heeft uw bedrijf al een uitgestippelde strategie, dan heeft VideraVitae een unieke strategie ontwikkeld die we voor elk van onze opdrachtgevers hebben uitgesplitst in een stappenplan. Met verschillende doelstellingen kunt u uw bedrijf blijvend richting uw visie sturen. U kunt deze strategie toepassen op alle aspecten van uw bedrijf en wij zijn van mening dat dit voor elk bedrijf de eerste fundamentele stap naar succes zou moeten zijn.
