loader image

Brand Identity & Strategy

 

Jouw merkstrategie bepaalt waar je voor staat. Een belofte die je doet en de persoonlijkheid die je overbrengt. En hoewel het je logo, kleurenpalet en slogan bevat, zijn dat slechts creatieve elementen die je merk overbrengen. In plaats daarvan leeft je merk in elke dagelijkse interactie die je met jouw markt hebt:

  • De beelden die je overbrengt.
  • De berichten die je op je website zet. De social media campagnes die je overbrengt.
  • De manier waarop je medewerkers omgaan met klanten.
  • De mening van een klant over jou versus je concurrentie.

 

De waarde van het creëren van een gedefinieerde merkstrategie

 

Branding is cruciaal voor producten en diensten die op grote consumentenmarkten worden verkocht. Het is ook belangrijk in B2B, omdat het je helpt je te onderscheiden van je concurrentie. Je merkstrategie brengt je concurrentiepositie tot leven. 

Denk aan succesvolle consumentenmerken zoals Disney, Tiffany, Coca Cola of Starbucks. Je weet waarschijnlijk waar elk merk voor staat. Stel je nu voor dat je concurreert met een van deze bedrijven. Als je een aanzienlijk marktaandeel wilt veroveren, begin dan met een sterke merkstrategie waarmee je ver kunt komen.

VideraVitae zal bij start van de samenwerking jouw branche analyseren, daarbij kijkend of er al een sterk B2B-merk bestaat. Als je twee bedrijven tegenover elkaar plaatst, zal het bedrijf dat iets waardevols vertegenwoordigt gemakkelijker klanten kunnen bereiken, binden, sluiten en behouden.

Succesvolle branding creëert ook ‘merkwaarde’: het bedrag dat klanten bereid zijn te betalen omdat het jouw merk is. Naast het genereren van inkomsten, maakt merkwaarde je bedrijf waardevoller op de lange termijn.

Volgt je bedrijf al een gedefinieerde strategie ? VideraVitae heeft een unieke strategie bedacht en dit in een stappenplan voor elke klant uitgewerkt. Met verschillende doelstellingen, waarmee je je bedrijf blijvend richting je visie kunt leiden. Deze strategie zul je op alle vlakken in je bedrijf kunnen toepassen. Wij zijn van mening dat dit een fundumentele eerste stap richting succes hoort te zijn van elk bedrijf.

The aim of Marketing is to Know and Understand the Customer so well the Product or Service Sells Itself

Vraag nu je gratis eerste consult aan. Wij maken een strategisch plan om je daar te brengen waar je wilt zijn.

Header
Scroll naar top